Lancia Thema
|
⇓ Základní údaje o tomto vozu |
||
|
Název modelu:
|
|
Lancia Thema 2.5 TD 74kW
|
|
Kategorie:
|
|
|
|
Datum uvedení na trh:
|
|
1984
|
|
Řada:
|
|
Lancia Thema
|
|
Vyráběn:
|
|
1984 - 1994
|
|
⇓ Karoserie, podvozek a další fyzické parametry vozidla |
||
|
Rozměry (v x š x d):
|
|
4590 x 1755 x 1440 mm
|
|
Rozvor náprav:
|
|
2660 mm
|
|
Počet dveří:
|
|
4
|
|
Počet míst:
|
|
5
|
|
Pohotovostní hmotnost:
|
|
1220 kg
|
|
Objem zavazadlového prostoru (min./max.):
|
|
550 litrů
|
|
⇓ Motor, pohonná soustava vozu |
||
|
Druh motoru:
|
|
řadový
|
|
Umístění motoru:
|
|
vpředu napříč
|
|
Příprava směsi:
|
|
vznětový motor s nepřímým vstřikem
|
|
Přeplňování:
|
|
turbodmychadlo
|
|
Zdvihový objem:
|
|
2445 ccm
|
|
Počet válců:
|
|
4
|
|
Počet ventilů:
|
|
8
|
|
Poháněná náprava:
|
|
přední
|
|
Převodovka:
|
|
Manuální nebo automatická
|
|
Počet rychlostních stupňů (manuál):
|
|
5
|
|
Počet rychlostních stupňů (automat):
|
|
3
|
|
⇓ Jízdní výkon vozidla
|
||
|
Točivý moment:
|
|
217 Nm při 2300 otáčkách
|
|
Výkon motoru:
|
|
74 kW / 101 koní při 4100 otáčkách
|
|
Max. rychlost:
|
|
185 km/h
|
|
Zrychlení z 0 na 100 km/h:
|
|
11.9 s
|
|
⇓ Pohonné hmoty, spotřeba paliva |
||
|
Druh paliva:
|
|
nafta
|
|
⇓ Standardní výbava, bezpečnost |
||
|
Vybavení interiéru:
|
|
Autorádio, Posilovač řízení, Kožený volant, Centrální zamykání, Imobilizér, Otáčkoměr, Elektrické ovládání oken vpředu, Výškově nastavitelná přední sedadla |
|
Vybavení exteriéru:
|
|
Elektrická zrcátka, Přední mlhovky, Zadní mlhovky, Tónová skla, Hliníková kola (Alu kola) |
|
Klimatizace:
|
|
manuální
|
|
Asistenti:
|
|
ABS
|
|
Brzdy přední:
|
|
kotoučové s vnitřním chlazením
|
|
Brzdy zadní:
|
|
kotoučové
|
|
Sériový rozměr pneu:
|
|
195/65 R 15 V
|
|
Kde koupit:
|
|
|
Další informace: Lancia Thema je automobil vyšší střední třídy vyráběný v letech 1984 až 1994. Koncept vozu vznikl v rámci spolupráce Lancie s firmou Saab. Výsledky vývoje byly slibné a tak se na projektu začal podílet i vlastník Lancie Fiat spolu s Alfou Romeo. Vznikly tak čtyři technologicky i opticky podobné vozy: Lancia Thema, Saab 9000, Fiat Croma a Alfa Romeo 164. Designem karosérie byl pověřen Giorgetto Giugiaro a jeho firma Italdesign. Během deseti let prošla Thema lehkým faleliftem. K dispozici byly atmosferické i přeplňované dvoulitry a třílitrové šestiválce. Ty doplňoval vznětový motor o objemu 2,5 l. Špičková verze s označením 8.32 měla motor z Ferrari Dino V8 se 32 ventily a objemëm 3 litry.
Automobil se vyráběl ve dvou karosářských verzích a to jako klasický čtyřdvéřový sedan nebo jako kombi.